čtvrtek 7. března 2013

Další akce "zdravého" žití.

Vyměnila jsem s tančící kolegyní kvásek za tibetskou houbu na výrobu domácího kefíru.
S produkty jsme vyměnili i zkušenosti a tak se dnes přihodilo, že máme doma kefír. Něco, co bych kdysi nedala do pusy, protože jak to není čerstvé mléko, nebo ušlehaná šlehačka, tak mě to odpuzuje. Nicméně v rámci našeho rodinného ozdravného projektu se dneska večer děti doma skleničce kefíru nevyhnou.

Z další várky pak zkusím vyrobit slabší podle mé oblíbenkyně z kopce. Jinak, kdo by chtěl vědět více, můžete zkusit hodit okem i zde.

Samozřejmě jsem udělala hned zásadní chybu v tom, že jsem vzala kovovou lžičku a celou krabičku hotového kefíru promíchala. Klasika, celá já.

Děti se mi doma smějou, že vymýšlím pořád nějaké novoty, hlavně, když je to zdravé. Ale kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. :-)

Mám potřebu trochu vyrovnávat to, že musíme dýchat ten náš hustý vzduch, takže cokoliv je normálně dostupné a vypěstovatelné, tak mě to láká a doufám, že ty zdravé látky, které nutím naši rodinu do sebe cpát, vykompenzuje nedostatek horského vzduchu a nadbytek škodlivin v ovzduší. Člověk musí nakládat s tím, co má. Vedení našeho kraje těžko změní situaci ovzduší, navíc naši severní sousedi na tom s limity škodlivin taky nejsou nijak moc dobře, tak aspoň něco.

Vždycky mě vytáčel postoj mojí mamky, když jsem se rozčilovala, že před dětmi kouří. Podle ní je to jedno, stejně dýcháme mnohem horší hnusy, tak na tom hnusu z cigaret už tolik nezáleží.

2 komentáře:

  1. Milá Gabrielo, moc ráda čtu váš blog a protože jsem v poslední době propadla také domácímu kváskovému pečení, moc ráda jsem si i o tom vašem přečetla. Kromě domácího chleba dělám také domácí mléčně kvašenou zeleninu a to je teprve lahůdka a vitamínová bomba. Proč vám ale píši? Četla jsem tu o tibetské houbě a kefíru z něj. Jen jsem vám chtěla říct (v dobrém), že mléko vůbec není zdravé navzdory reklamám a trvalého tlaku mlékárenského průmyslu a je jedno, zda je změněno houbou na kefír, nebo na jiný mléčný výrobek. Věnuji se studování zdraví víc jak 20let a teprve po vynechání mléčných výrobků u mě nastaly zásadní změny, viz:http://www.jimejinak.cz/2012/11/mleko-zaklad-jidelnicku/
    Vůbec vám nechci nic vnucovat, ale bylo mi líto, když jsem četla, že vy v dobré víře budete vaše děti nutit sklenku denně vypít, opravdu to jejich zdraví neprospěje. Mějte se krásně, moc vám fandím.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    já se vůbec nezlobím, beru to, že na tohle téma je spoustu rozdílných názorů a studií a mi se líbí zrovna tahle cesta. Člověk věří tomu, čemu chce. Nicméně na váš odkaz se kouknu, snažím se být hlava otevřená.....
    Moc děkuji a mějte se hezky. Gb

    OdpovědětVymazat