pondělí 2. září 2013

Králíkárna bude muset počkat. V současné době tak nějak nevíme, kam dřív skočit. Maťovi se nahromadila práce tak, že ho skoro nevidím, občas ani ráno ne, protože se vzbudí, vyskočí a jede do práce. A večer je už tma, když se vrací.
Všem teď odpovídám na otázku, jak pokračujeme, že k našemu domu můžeš přijít z jakékoliv strany, a tím myslím i odspodu nahoru, a můžeš začít něco dělat. Je to trochu výzva. :-)

Ochlazuje se a na nezateplené půdě je to trochu znát. To, že si děti lezou na nervy přičítám prázdninám a doufám, že s nástupem do školy se to trochu uklidní.
Materiál na zateplení pomalu shromažďujeme, jenže na dokup dřeva na konstrukci potřebujeme docela dost peněz a teď přišlo to dilema. Koupit dřevo nebo beton na podlahu v přízemí, kam si přestěhuju kuchyň a tím pádem bude více místa na půdě při zateplování. Navíc ten beton musí chvíli zrát, než budeme moct topit a topit budeme muset začít za chvíli, takže to trochu spěchá......
K zateplení zase potřebujeme udělat střešní okno..... A peníze jsou jen na jednu z těch věcí.

No, ale jelikož máme doma zásoby na omítky, tak snad zítra či tak nějak tento týden začneme nahazovat hrubou v chodbě a pokoji. Včera jsme dodělali přípravu na podlahy, tak až se rozhodneme, do čeho vrazíme zbývající peníze, tak budeme pokračovat.

A já jdu dneska sadit stromy. Pozemek máme sice zalesněný a pomalu ho řežeme, ale za pár let zásoby dojdou, tak je třeba na to myslet, zvlášť, když budeme topit tím dřevem.
Na jaře jsem se snažila ze semínek vypěstovat Čínský císařský strom. Nejenže rychle roste, ale navíc krásně kvete, takže prostě tenhle vyhrál. Nicméně se mi nějak nepodařilo stromky vypěstovat. Ale než se mi to nepovedlo, tak jsem o tom básnila švagrové, která má už více zkušeností se zahradou a tak, a jí se podařilo asi 20 sazenic dovést do přijatelného stavu. Jenže je nemá, kam zasadit. Takže mi je dala s tím, že si pak pár stromů odvezou domů na topení a asi to tak budeme dělat, že ona předpěstuje a my dopěstujeme. Chci zkusit vysét stromky do truhlíku i touhle dobou, abych je mohla zasadit už na jaře a ony měly přes léto čas se zaklimatizovat. Uvidíme, která varianta bude výhodnější a praktičtější.


No a s tím taky souvisí to, že jsme začali dělat připravu na dřevník, abychom měli kde uchovávat a sušit to dřevo, které teď řežeme. V původním dřevníku totiž jsou slepice a já doufám, že se časem houf rozšíří a já budu konečně vydělávat ty prachy na domácích vajíčkách. Chachachachachacha
Jo a ten dřevník budeme dělat s Jankem, který večer přijede a já se tak neuvěřitelně těším.......

1 komentář: