středa 22. února 2017

Tak jsem si včera v práci předpřipravila příspěvek o tom, jak letos asi nebudou jehněčí mimina, protože Gréta vypadá netěhotně a jak nemáme čas něco provést s těmi loňskými.... bla bla bla...
Odpoledne jsme šli nahnat kačeny zpátky do ohrady, aby měly přístup k jezírku, protože už rozmrzlo, a přitom jsme našli 2 mrtvá jehňátka. Gréta musela porodit v tom největším mrazu a mimina to nezvládla zpátky do "salaše". Dost mě to vzalo, že se to tak nepovedlo. Ale velká zkušenost pro příště, hned jsme vymysleli, jak to budeme dělat příští rok, nebo hlavně co dělat nebudeme. Ale hrozně mě to mrzí. Na druhou stranu jsem si vyřešila otázku, jestli tohle stádo zlikvidovat celé a začít znovu s chovnými kusy. Jestli byla Gréta schopná opět zapadnout a rovnou mít dvojčátka, tak ji měnit nebudu i když je křížená s kdoví čím. A beran, přestože mě nemá rád a dost na mě útočí, kdykoliv k nim vlezu do ohrady, tak svou funkci taky plní dobře.
A žádnou fotku sem dneska nedám, protože mrtvá jehňata jsem nefotila. Jen jsme je večer s M. zapili.

4 komentáře:

  1. Dobrý den,

    to je mi moc líto, letos mají ale problémy s jehňátky skoro všichni. Můj tatínek ty březí ovce už nechává na takové izolaci pod střechou a když je jich tam mamek víc a těch malinkých taky, zařizuje ještě jesle: zahradí kus chlíva, tam mají jehňata svoji vodu a seno a vrátka jsou maličká, aby velké ovce neprolezly a vodu jim nevylily.
    Příští rok bude lepší a jehňátka jsou neobyčejně srandovní- Jiřina

    OdpovědětVymazat
  2. Asi fakt divnej rok - letos nám zemřelo 5 ze šesti narozených jehňat, většina až tak po měsíci veselého života... (minulé zimy zvládaly bez problému)

    OdpovědětVymazat
  3. No, my jsme nakonec vydedukovali doma z polohy jehňat a zřejmě i placenty, co byla u nich, že se asi narodila už mrtvá. A byla i trochu menší, než si pamatujeme z loňska.
    Takový úbytek jehňat měla loni tchýně, že ji umírali až po porodu. Jenže její ovce mají mladé 2x do roka po 2 kusech....
    Jen doufám, že to naše koza zlomí a aspoň budeme moct slintat nad kůzlátkem.

    OdpovědětVymazat