neděle 22. listopadu 2015

Jsem na nemocenské.
Nejsem nemocná, jen operovaná, tak musím ležet v posteli a mít klidový režim. Velmi relativní pojem. Po návratu z nemocnice jsem plna euforie jakože jen "pomáhala" s tím, co dělaly za mě děti. Skončilo to teplotou a vynadáním od pana dochtora na kontrole. Tak se snažím. Máme doma novou hlášku: "mami, okamžitě to polož a jdi si lehnout.". Je to hrozné, nikomu (ani mi) doteď nedocházelo, co všechno doma dělám. Já bych tak ráda fungovala, ale raději si ty 2 týdny (v ideálním případě) vytrpím, než si to všechno prodloužit s komplikacemi.

Včera dokonce musela Klárka jít místo mě zasadit česnek a cibuli.
Koukala jsem na ni z balkonových dveří.
Jak já jsem jí záviděla....
Začínám taky oceňovat výběr školy. Po tom, co vše zasadila, tak mi sdělila, že máme výbornou kvalitu hlíny v záhonech, protože tam je velká spousta žížal. Aspoň můžu mít dobrý pocit z toho, že můj kompostovací systém v každém záhonu má svůj význam, když už jsme se s tím tak nadřeli a žížalám je u nás dobře.

No a jak tak ležím, tak surfuju a čtu a proklikávám se.....Stejně jako před 3 (?4?) lety, kdy jsem začala péct doma chleba. Taky jsem byla 3 týdny nemocná a četla a zjišťovala a tak to dopadlo....
Tak jsem se konečně proklikala šamponama. Už to řeším delší dobu v rámci odstraňování škodlivých látek v jídle a vůbec doma. (Povyhazovala jsem tak jednou nádobí ze škodlivých plastů a pak jsem neměla čím vařit).
No a zpátky k těm šamponům.
Výstup pro mě z toho je jasný: ty klasické, co koupíš v rámci mega nákupu v hypersupermarketu jsou špatné. To je určitě tak nějak jasné. Akorát doteď jsem neměla kapacitu to nějak dál řešit, protože prostě mám potřebu se mýt a být čistá a to i na hlavě.
Ale jelikož mám před sebou několik týdnů doma, začnu experimentovat s tím množstvím informací, které jsem dosud o nešamponové metodě zjistila.
Kdyby to náhodou někoho zajímalo, jeden takový nenáročný článek je zde.

5 komentářů:

  1. Milá Gabrielo,
    Vy jste tomu dala. Nic proti Vám, ale přečetla jsem si článek z Vašeho odkazu a vlasy se mi začaly ježit!
    Potřebuji nutně umýt hlavu a teď přemýšlím, čím vlastně?
    Podobné smýšlení jako vy, co se týče hlavové očisty má i paní Eva Francová. Zkuste mrknout, třeba najdete inspiraci :-)
    Hezký den a brzké uzdravení, Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, nejhorší je zjištění, že žijeme v takových jedech a připadne nám to normální. Ale mám ověřeno, že ty alternativy někdy nejsou tak neproveditelné. A šampony bez hnusů se dají sehnat, jen dost stojí. Třeba tyhle stránky (http://www.econea.cz/)mě docela oslovily a zkusím tam něco vyzkoušet, protože moje dcery mě s nešamponovou metodou poslaly do pr..háje.

      Vymazat
    2. :-) to je od holek milé.
      Ještě mě napadla taková drobnost, když si budu zdravě mýt hlavu a pak si napatlu barvu. Tady to bez chemie nejde, protože do heny nejdu :-)
      Jarka

      Vymazat
    3. Zapomněla jsem dopsat: Eva Francova Kuchařka za Svatojánu.

      Vymazat
    4. No, na home-made.cz jsou recepty i na domácí barvy na vlasy, akorát si to neumím moc představit v praxi. :-)
      Beru to tak, že je asi lepší si napatlat chemii na vlasy jednou za 2 měsíce než 2x do týdne a pak i tu barvu. Ty barvy jsou nutné zlo, no.

      Vymazat