úterý 26. prosince 2017

Tak se nám ani o Vánocích drama nevyhlo.
Už nějakou dobu jsem řešila, že jsme ovečku zřejmě koupili  nakrytou a jehňata budou do vánoc. Všechny okolo jsem tím stresovala, a hlavně sebe samu. Včera jsem už si byla teda jistá, že je porod na spadnutí a celou sváteční návštěvu jsem psala domů sms, co a jak se děje. A nakonec jsem to stejně prošvihla, protože ovečka porodila okolo 5. hod ranní. Horší ale bylo, že miminko nepilo a mamina taky moc nespolupracovala. Tušila jsem, že asi není všechno v pořádku. A protože jsem od přírody hrotič, tak mi to nedalo a zavolala jsem veterináři. Máme nového, mladého, ochotného. :-) Jenže jeho rada: namydlete si ruku a šáhněte do ní, jestli je tam uvnitř další jehňátko mě lehce vyděsila. Nová výzva!!!!!! Naštěstí jehně bylo zaseklé hned na začátku, tak bylo jasno hned. Veterinář byl u nás do půlhodinky a už mrtvou ovečku vytáhnul. Byla špatně otočená, proto to nešlo samo. Pak jsme ještě řešili, aby miminko pilo, tak jsme je obě chudinky mordovaly, jehňátku strkali vemínko do tlamičky.... Bude to pěkně tvrdohlavá ovce, protože si počkala, až odejdeme a pak už si krmení koodrinovala sama.
A mi se stresem hned ráno blokla záda a povolila, až jsem viděla, že miminko samo pije. Další drama s kozou v březnu. Doufám, že jen v mojí hlavě. :-)

3 komentáře:

  1. Dobrý den, už nějakou dobu Vás sleduji, vaše chuť a odhodlání je inspirující. Momentálně píšu bakalářku na téma Motivace dnešního urbanizovaného člověka začít s chovem hospodářských zvířat. S respondenty ve výzkumné části vedu rozhovory a moc ráda bych se sešla i s Vámi. Nikde jsem ale nenašla kontakt, tak se snažím touto cestou. Prosím ozvěte se mi na mail jajapivcova@gmail.com.

    S přáním hezkých dní
    J.Pivcová

    OdpovědětVymazat